F1

TREBAO JE BITI NAJVEĆI IKADA, ALI GA JE TEMPERAMENT KOŠTAO TOGA: Dame i gospodo svoju posljednju F1 utrku je odvezao FERNANDO ALONSO

26. 11. 2018 - 20:41 | Autosvijet

Svoju posljednju utrku u Formuli 1 u nedjelju je u Abu Dhabiju odvozio jedan od najtalentiranijih vozača u historiji sporta te završio na 11. mjestu. Radi se, naravno, o 37-godišnjem Španjolcu Fernandu Alonsu. 

Alonso je u F1 2001. ušao na mala vrata, vozeći očajni bolid Minardija s kojim konkurentan ne bi bio baš - niko. Uspio je, međutim, i s očajnim vozilom naći se na radaru ozbiljnijih timova, pa ga je odmah za sljedeću sezonu uposlio Renault. Ali kao testnog vozača! I dok je to značilo kako se Alonso cijelu godinu neće utrkivati, Španjolac se upoznao s bolidom te 2003. napokon zablistao.

alonso

Tu sezonu stigla je i prva pobjeda, i to u Mađarskoj, a dvije godine kasnije, Alonso je postao prvak! Isti uspjeh ponavlja i 2006., a tada su svi bili uvjereni - ovo je vozač koji će postati najbolji ikad!

Ali to se nikad nije dogodilo... Odlazak iz Renaulta, svađa s današnjom mega-zvijezdom, Lewisom Hamiltonom, za njegovih ranih dana u McLarenu pa nevjerojatne propuštene prilike za godina u Ferrariju ostale su mrlje na njegovoj karijeri. Po mnogima neupitno najtalentiraniji vozač svih vremena naposljetku je ostao s onim s čim je i započeo - dvije uzastopne krune.

alonso

A sve je krenulo tek sezonu nakon druge titule prvaka. Odlazak iz Renaulta u McLaren trebao je biti tek početak blistave priče u kojoj bi Alonso skinuo brojne rekorde Michaela Schumachera, redao titulu za titulom te u karijeri uzeo barem 50 pobjeda, umjesto 32 s koliko je završio karijeru bez osvojene utrke od 2013. Ali Hamilton je u sezoni 2007. odmah krenuo dominantno te pametnom vožnjom bez grešaka završio na vrhu. Ispred svog timskog kolege od kojeg se očekivala dominacija Formulom 1.

Alonso je reagirao - potpuno krivo. Španjolskim medijima govorio je kako u McLarenu favoriziraju njegovog  kolegu Hamiltona, a odnos je polako počeo tonuti. Situacija je eskalirala na kvalifikacijama za VN Mađarske. Španjolac se u boksu našao ispred Hamiltona, a nakon što su mu gume promijenjene te su mehaničari signalizirali kako Alonso može krenuti, on se još deset sekundi zadržao na mjestu i time Hamiltona zadržao van kvalifikacijskog kruga.

I gledatelje, kao ni upravu McLarena, nije bilo briga što je Hamilton ranije u kvalifikacijama izigrao interni dogovor, kao ni to što je Alonso za pokret čekao jednu osobu, koju čekaju svi vozači - svog trkaćeg inženjera. Za sve je bio kriv - Nando.

alonso

Kažnjeni su tada i vozači, kao i tim, a iako se tada činilo da gore ne može - tek je onda krenuo raspad sistema! Alonso se izlanuo o špijunskoj aferi u kojoj je McLaren špijunirao Ferrari, a to je bila uvertira u najbizarniju sapunicu u historiji F1. McLarenu su oduzeti svi bodovi, a glavna 'faca' McLarena, Ron Dennis, otvoreno je navijao protiv svog vozača!

Imao je Alonso blistavih trenutaka i u ranoj i u kasnijoj fazi karijere. Najslavniji njegov potez dan danas je pretjecanje Michaela Schumachera na Španjolčevoj najdražoj stazi, Suzuki, a u sjećanjima F1 ostat će i pretjecanje dvojice suparnika u jednom zavoju 2012.

Alonso je tek jedan od 13 vozača u historiji koji su osvojili dva od tri glavna naslova motosporta osvojivši 24 sata Le Mansa i Veliku nagradu Monaca a ostao mu je jedino američki izazov - Indy 500, nakon čijeg bi se osvajanja priključio jedinom čovjeku u historiji koji je podigao sva tri naslova - legendarnom Britancu Grahamu Hillu. Nije Španjolcu nikada bitan bio samo novac, pa u karijeri je pokupio preko 220 milijuna dolara od plate i sponzorstava, a trostruka kruna motosporta vrijedi mu i jednako...

Ali ipak, kaže 'magični' Alonso, kako ga zovu u Španjolskoj, ovaj oproštaj možda ne bude zbogom:

"Ne znam. Sve što mi je potrebno sada je odmor. Moram se suočiti s nekim novim izazovima. Želim trostruku krunu. Vidjet ćemo kako ću se osjećati 2020. godine. Možda ponovno poželim voziti cijelu sezonu, možda Indy 500 ili Formulu. Možda se uopće ne budem htio vratiti." - rekao je veliki Nando, a onda se odveo u povijest.

(Sport.ba)