VELIKI RIVALI

Mercedes smatra ‘zanimljivim’ što Ferrari dvije utrke zaredom nije na pole positionu

20. 11. 2019 - 22:11 | Autosvijet

Ferrarijev gubitak kvalifikacijske brzine na posljednje dvije utrke, nakon što je FIA izdala dvije tehničke direktive oko pravila za protok goriva i korištenje lubrikanata u motoru, je ‘zanimljiva stvar’, smatra Mercedesov i bivši Ferrarijev tehnički direktor James Allison.

Nakon šest uzastopnih pole positiona od Belgije do Meksika, Ferrari je na posljednje dvije utrke u Austinu i Sao Paolu zauzeo drugo startno mjesto iza Bottasa (SAD) i Verstappena (Brazil) iako treba napomenuti da i utrku prije Austina u Meksiku također nisu bili najbrži jer ih je pobijedio Verstappen u Red Bullu koji je naknadno kažnjen zbog nepoštivanja žutih zastava.

Iako je Ferrari na posljednje dvije utrke bio blizu pole positiona s Vettelom koji je zauzeo drugo startno mjesto, trenutak nestanka njihove kvalifikacijske brzine poklapa se s FIA-inim tehničkim direktivama, što Mercedesov Allison smatra zanimljivim iako ne želi izvlačiti nikakve zaključke.

Ferrari je u petak u Brazilu imao veću prednost u trećem sektoru, koji se sastoji od jednoga lijevog zavoja i perioda punoga gasa od jednoga kilometra, a u subotu se ta prednost smanjila, možda zbog drukčijih postavki bolida i razine downforcea, a možda i zbog drukčijih postavki motora.

“Mislim da su i dalje bili prilično dobri na pravcima, ali ne tako izraženo kao u petak”, rekao je Allison čija je momčad na posljednjih devet utrka osvojila samo jedan pole position.

“To bi moglo biti zbog puno različitih razloga. Svi koristimo različite postavke motora u petak.”

“Jedino što biste mogli sa sigurnošću reći je da su ovo dvije utrke zaredom na kojima Ferrari nije bio na pole positionu. A imali su prilično dobru prednost prije toga”, što nije u potpunosti tačno jer utrku prije Austina u Meksiku također nisu bili najbrži u kvalifikacijama.

“Tako da je to definitivno zanimljiva stvar, ali nije nešto iz čega bismo mogli izvući neke čvrste zaključke.”

“Oni su i dalje brži bolid na pravcima tako da ćemo vidjeti kakvi će biti u utrci, kakvi će biti na preostale dvije utrke.”

“Max je izgledao brz cijeloga vikenda i nije prvi puta ove godine da je Max bio najbrži.”

“Tako da bi bilo pogrešno reći da je to došlo kao grom iz vedra nema.”

“Oni imaju jako dobar bolid i izuzetno dobroga vozača tako da su odradili bolji posao od nas i zaslužili su pole position.”

Red Bull je ove godine treći puta bio najbrži u kvalifikacijama, što im je najbolji učinak otkako su 2014. uvedeni 1,6-litreni V6 turbo motori s ERS-om iako zbog Verstappenove kazne u Meksiku imaju dva pole positiona kao i 2018.